Tutarsızlık Uyarısı

"Kısa" yazılar yazmak istediğimi söylemiş miydim?


31 Ekim 2010 Pazar

Başka Tanrının Çocukları

"Hava da güzel oh ne güzel, neşe-keyif-huzur" diye uyandığım günde bir film ancak bu kadar bir anda dağıtabilirdi beni.

"Güneşi Gördüm". Seyreden bir çok kişinin önerdiği ama bir türlü seyredemediğim film... Mahsun Kırmızıgül'ü bir gün takdir edeceğimi nedense çok düşünmezdim ama hakkaten helal, çok iyi yorumlamış kendi yaşadıklarını, geldiği yer ve olduğu yer arasındaki farkı.
Bir sahnenin etkisinden anca çıkacakken başka bir sahne diğer taraftan vuruyor. Çok çok yoğun...

Bazen birilerini dinlerken "anlıyorum" dersin ya, anlayamadıkların o kadar çok ki aslında... Tahmin bile edemeyeceğin o kadar çok hayat var ki. Çok gerçek. Of çok trajik diye izlemekten kaçtığımız filmler var ya, işte onlar gerçek aslında.
Gün içinde konuştuğumuz yüzlerce insanla aynıyız, hatta dertlerimiz bile aynı aslında. Biliyorsun başka bir yerlerde başka hayatlar da olduğunu ama işine gelmiyor işte çok da hatırlamak. Hatırlayıp ne yapacaksın ya da? Kendi hayatına devam edeceksin en nihayetinde, yüzeysel.

Yine de tamamen kopup gitmektense uzaklar'ın varlığını ve gerçekliğini hatırlamak daha insan hissettiriyor insana kendini.

Bu arada "Uçurtma Avcısı"nın kitabı yine başka çocukları anlatan bir kitap, doğu batı uçurumunu türkiye sınırlarında değil de dünya sınırlarında anlatıyor. Afganistan-Pakistan ve diğer savaş ile anılan ülkelerdeki hayatları. Yine çok gerçek ve yine çok okunulası. Filmini seyretmedim, ama var.

"Turtles can fly" yine kesinlikle tavsiyem.

ve bu tarz filmleri sevdiğimi söylediğim dvdci'den diğer tavsiyeler, seyredeceğim;
*Two-legged Horse
*The Stoning of Soraya

Ha tabi "Başka Tanrının Çocukları" da bambaşka bir insanlar arası adaletsizliği anlatan bir filmdi. "Özürlüler" diye tanımladığımız, yine çoğumuza göre "uzak" olan insanları.

Uzaklıklar gerçekliği azaltmıyor. Ve uzaklarda bazı insanlar insanlığı hiç görmemiş, tanımamış. Sevemiyor, güvenemiyor, bilmiyor.
İnsanlar doğduktan sonra hangi ara değişiyor bilmiyorum ama insan her yerde insan değil...insanlık görmüyor, insanca yaşayamıyor ve sebep-sonuç ; hayatı boyunca insanlık gösteremiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder