Tutarsızlık Uyarısı

"Kısa" yazılar yazmak istediğimi söylemiş miydim?


21 Haziran 2010 Pazartesi

"anlatmak" mevzuu


Bir şeyler anlatacaksam, o şeyi en açıklayıcı, en iyi en içten anlatabilmek ve içimden geçeni en açık şekilde ifade etmek isteğimden (alışkanlık ya da takıntı da olabilir) dolayı, bazen yazmaya hiç başlayamıyorum. Zaten "içinde tutamayan" bi insanım, ve o içimden o kadar çok şey geçiyor ve o yoğunlukla onları o kadar çok yere bağlayabiliyorum ki, o çokluğu yazıya hakkettiği gibi taşıyamayacağımı ve bişeylerin mutlaka eksik kalacağını düşünüp, en başından vazgeçiyorum içindekileri cümleye dökmeye çalışma olayından.

Herşeyi anlatma isteğim falan yok bu sefer o yüzden. Sonunda kendimi (kendime bile) anlatmaya çalışmaktan yorulmuş ve sıkılmış da olabilirim..Hatta anlatmaya hiç gerek duymamaya kadar aştım şu ara. Büyük ilerleme benim için.

Basitlik-netlik-yalınlık iyidir. Neyse o..
İçimden iki cümle geçtiyse onu on cümleyle daha da anlaşılır hale getirmeye karışıklaştırmaya lüzum yok dedim en son.
Herşeyi anlatma çabası olmadığında daha çok şey anlatabiliyorsun bazen hem.

1 yorum:

  1. Anlatmak derin bi mevzu...:) İşi gücü anlatmak olanların (yazar-şair) bile kafası baya karışık bu konuda. Çok farklı yanıtlar veriyorlar hatta çoğu yanıt veremeyip, kem küm edip sıyrılıyor işin içinden. Çok uzatmadan tek kelimeyle öne çıkanlar şöyle; ego, iletişim kurma ihtiyacı, değiştirme isteği vs vs... hepsi ayrı ayrı incelenmesi gereken uzun uzun başlıklar belki birgün konuşuruz...

    Şimdilik benden bu kadar. Diğer yazılarınıda en kısa zamanda okumayı düşünüyorum. Belkide bu gece. Bilmiyorum... grsz...



    Benim çözümümse seninkine yakın. Yukarda yazdıklarının birçoğunu içeriyor aslında.

    Yazdıklarına bakarak söyleyebileceklerimse;
    1- Okuyucuya güvenmek önemli bir mevzu. Ne olursa olsun yazmak gerekiyor. Birileri kesin anlıyor. Hatta büyük çoğunluk anlıyor...
    2- Kendini anlayabilmek önemli. İşin büyük kısmı bu sanırım...
    3- Karmaşadan uzak durmalı. Her seferinde o karmaşık duyguların basit bir kısmını anlatmayı denemek gerek. Zamanlada o anlatımlar birleşir sanırım. Ve daha da zamanla ve deneyimle bu iş biraz daha kolaylaşır.

    YanıtlaSil