Tutarsızlık Uyarısı

"Kısa" yazılar yazmak istediğimi söylemiş miydim?


15 Temmuz 2010 Perşembe

Kadın beyniymiş, peh!

Frenklerin bir söylemiymiş;

"Ne düşündüğünü düşünürken beni düşünüyor mu diye düşünürüm, beni düşünmeyeceğini düşüneceğimi düşünerek düşünmekten vazgeçmeyi düşünürüm."

Kesin bir kadın düşünmüştür bunu!

Şu saygın üniversitenin bu değerli uzmanlarınca onlarca deneğe yapılmış yüzlerce çalışmadan bildiğimiz üzere kadın ve erkek beyinleri oldukça farklı çalışıyor zaten. Biri detaycı biri dümdüz, biri genele bakıyor biri tek olaya, biri empatik biri sistematik vs vs. Tamam erkekler tüm gün seks düşünsün, tamam futbola düşkün olsunlar daha az duygusal olsunlar hepsine tamam da, karsı taraf bu kadar karmaşık düşünmek bu kadar kendini detaylarla boğmak zorunda mı soruyorum ey evren ey biyoloji? Erkeklerinki sefa da kadınlarınki cefa mı he?

Sıkıldım ben. Biraz da erkek beyniyle yaşamak istiyorum. Vallaha bak.

3 yorum:

  1. Böyle yazmaya devam edersem burası yakında benim bloğum olucak sanırım... Ama kısaca denemeden asla diyorum. Örneği ele alırsak ya düşünürse mesela. Düşünmeden yaşamak sonra onun üzerine düşünmek daha mantıklı gibi. Kadınlarda da olmayan buydu gaiba:). Güzel bi yazı olmuş...

    YanıtlaSil
  2. ben derim ki, klasik rollere bu kadar da inanmamak lazim!

    YanıtlaSil
  3. hepsinin sebebi evrimsel burcum.

    milyon yıldır yaşayan atalarımızın mirası bu konular bizlere.

    erkek fiziksel olarak güçlü olduğu için beynini daha az kullandı çağlar boyunca.

    kadınlar fiziksel zayıflıklarından dolayı daha fazla düşünmek mecburiyetinde kaldılar. dolayısıyla daha karmaşık düşünce sistemleri geliştirdiler.

    (ayrıca bkz:cem yılmaz kadınlar mı yalan söyler erkekler mi)

    YanıtlaSil